2017. március 2., csütörtök

Nyuszik papírgurigából


Milyen régen írtam papírgurigás ötletet, igaz? :-) De azért Ti tudjátok, hogy ez az alapanyag a szívem csücske, igaz, nem igényes, szép vagy kifinomult, de éppen ez a hatalmas előnye, hogy mindenhol ott van, ingyen és gyakorlatilag bármilyen mennyiségben. 
Nekem persze a bármilyen mennyiségnél is több van, igaz, Ő néha elunja, hogy milyen mániákusan spájzolom a gurigákat, és a mennyiséget nagyjából ötven darabra csökkenti, de ez sem akadályoz meg abban, hogy már másnap elkezdjek gyűjtögetni további példányokat. :-)

 Most például kimondottan örültem, hogy volt miből választani, mert öt egyforma méretű darabot nem is olyan könnyű összeszedni, ha az ember mindig máshol vásárol - guriga és guriga között ugyanis van ám bőven eltérés. Na de persze azért csak sikerült öt azonos típust találnom, ami nagy szerencse, mert öt guriganyuszit terveztem készíteni, és így ennek már semmi akadálya sem volt. És a nyuszik kellettek a lelkemnek, mert egy parázs lakossági fórum után (nem, sajnos nem olyan volt, mint Stars Hollow-ban), csak ezzel sikerült túltennem magamat azon, hogy a helyi képviselőknek a nép csak púp a nyakán... tisztelet a rendkívül kevés kivételnek.

Kikészítettem tehát az öt gurigát, és máris éreztem, ahogy a feszültség elhussan - a guriga príma stresszoldó :-)





Megfogtam az első darabot, enyhén lelapítottam, hogy el tudjam vágni nagyjából középen:





A két darabot ragasztópisztollyal egymáshoz rögzítettem:





Majd akrilfestékkel fehérre festettem. Amíg száradt, fehér és rózsaszín papírból füleket vágtam- ragasztottam:





A felső gurigadarab tetejébe két bevágást ejtettem, és ezekbe nyomtam a füleket.
Az orr helyére pici zseníliapamacsot ragasztottam, és alkoholos filccel megrajzoltam a szemeket - majd egy masnit kötöttem a nyuszi nyakába pékzsinegből.





Úgy éreztem, a nyuszik nem hordoznak még így elég egyéniséget, ezért mintás papírból foltokat ragasztottam rájuk, és egy fekete vékony hegyű filccel öltéseket rajzoltam a papírdarabkák szélére.





Végül már csak annyi volt a teendő, hogy a nyuszik fejrészén átvezessek egy cérnaszálat - így már fel is lehetett akasztani a nyuszifüzért.

Gyerekekkel készítve érdemes egyszerűsíteni: a gurigadarabokat hobbiragasztóval rögzítsék egymáshoz, és a füleknek sem kell bevágást ejteni, azokat is lehet ragasztani. Nagyon jó kis elfoglaltság lehet a húsvétra készülve :-)




























6 megjegyzés:

  1. Jaj, de nagyon édesek! Már alig várom a többi húsvéti ötletedet.. :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon cukik lettek!!!
    És azok a foltok!♥♥♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy éreztem, azok nélkül nem lennének az igaziak :-)

      Törlés
  3. Szuper nyuszik!
    Lehet, hogy a következő lakossági fórumra érdemes lenne elvinni egy nagyobb adag gurigát, hogy nyuszikészítéssel kezdjen mindenki.
    Ha meg nem is nyugszanak a felek, de legalább lesz dekoráció a helyi bölcsibe/oviba/isibe stb. (És van indok a gurigák gyűjtésére...) :)
    Alul tájékozott vagyok. Mi az a Stars Hollow?
    Angéla

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az ötlet nagyon jó, de itt most túlságosan parázs indulatok voltak ehhez :-)
      Stars Hollow egyik kedvenc sorozatom, a Gilmore Girls helyszíne, egy kisváros, ahol időről időre hasonló lakossági gyűléseket rendeznek. Csak míg az övék persze vicces és szórakoztató, a miénk kisebb katasztrófa... bár tragikomikus momentumok itt is akadnak :-)

      Törlés